مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از خرید تضمینی ۴۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان زنجانی تا مورخ ۲۹ مردادماه سال‌جاری در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۱۷۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶ 21 August 2023

به گزارش تابناک زنجان و به نقل از خبرگزاری فارس، ولی‌اله زمانی، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان، در گفتگو با خبرنگاران، در تشریح جزئیات این خرید تضمینی اظهار داشت: ۴۰۰هزار تن گندم کشاورزان که در سال زراعی جاری برداشت کرده‌اند از طریق ۴۱ مرکز فعال ملکی و خصوصی در استان خریداری شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه بیش از ۱۵ هزار تن گندم در قالب خرید توافقی از کشاورزان زنجانی خریداری شده است، اظهار کرد: تاکنون ۵۹ هزار و ۱۵۴ محموله گندم از ۱۸ هزار و ۴۹۸ گندمکار خریداری و در سلیو‌های ملکی و بخش خصوصی، جهت برنامه‌ریزی در تامین آرد و نان شهروندان ذخیره شده است.

وی گفت: بیش از ۳ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال از بهای خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجان که تا تاریخ ۲۳ تیرماه سال‌جاری گندم خود را تحویل سیلو‌های ملکی و خصوصی داده بودند، پرداخت شده است.

زمانی ادامه داد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم ۲۵ هزار تومان است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با تأکید بر اینکه روند پرداخت بهای خرید تضمینی گندم به کشاورزان در جریان است، خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری و اعلام مسوولانی استانی و کشوری باقی‌مانده مطالبات گندمکاران طی روز‌های آتی (اواخر مرداد ماه سالجاری) به حساب آنان واریز و پرداخت مطالبات به روز می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار